Een portaal is voor klanten een belangrijk startpunt in de communicatie én informatievoorziening met jouw organisatie. Overweeg je een portaal te laten maken? Wij denken graag met je mee.
Organisaties zonder (of met een achterhaalde) klantenportaal scoren aanzienlijk lager in klantbeleving. De wat jongere medewerkers van klanten zijn gewend om 24/7 informatie te kunnen opvragen, te bestellen of de bestelstatus te volgen. Simpelweg de telefoon pakken tijdens kantooruren en dan maar hopen dat ze direct de juiste persoon aan de lijn hebben, zit niet meer in hun systeem.
IJsselvallei heeft een ruime ervaring met de ontwikkeling en realisatie van diverse klantenportalen en indien gewenst koppelingen met onderliggende (ERP-) systemen. Met een portaal heeft je organisatie 24/7 een loket waar jullie klanten (maar indien wenselijk ook medewerkers en leveranciers) voor hen relevante informatie kunnen opvragen zoals orderstatus, verbruik, handleidingen, veelgestelde vragen of facturen.
Er zijn verschillende redenen waarom organisaties een portaal laten ontwikkelen:
Neem een grote webwinkel in gedachten. Stel je voor dat wanneer een klant een vraag heeft over een order deze enkel tijdens kantooruren kan bellen en de reactie bijna altijd is “wij gaan het voor u uitzoeken en komen hier z.s.m. op terug”. Geen enkele grote webwinkel zou nog rendabel kunnen werken. Bij veel MKB bedrijven is dit echter dagelijkse realiteit!
IJsselvallei heeft voor opdrachtgevers binnen diverse branches de meest uiteenlopende portalen ontwikkeld. Denk hierbij aan Service & Onderhoud, Logistiek, Groothandels, etc. Deze portalen zijn modulair opgezet waardoor er teruggegrepen kan worden naar een basis waarbij niet elke gewenste functionaliteit opnieuw ontwikkeld hoeft te worden. Wij kunnen hierdoor al snel een werkbare basis neerzetten. Voorbeelden van door IJsselvallei ontwikkelde portalen zijn:
Door onze ervaring met portalen hebben wij een krachtig platform ontwikkeld dat als basis dient voor diverse klantspecifieke portalen. Deze basis is volledig aan te passen aan jullie huisstijl, wensen en eisen én aan de wensen van jullie doelgroep. Met een ervaren consultant nemen wij jullie wensen en eisen door. Waarna er een calculatie en planning afgegeven kan worden voor de implementatie. Gedurende het hele traject begeleiden wij jullie tot het gewenste resultaat bereikt is.
Veiligheid is ook een essentieel aspect van portalen. Bedrijven moeten ervoor zorgen dat de persoonlijke gegevens van klanten goed beschermd zijn en voldoen aan de geldende privacywetgeving. Het implementeren van sterke authenticatie- en gegevensversleuteling is cruciaal om de vertrouwelijkheid en integriteit van de gegevens te waarborgen en het vertrouwen van de klanten te behouden. Ook dit kunt u aan de consultants van IJsselvallei toevertrouwen.
Het koppelen van een portaal met systemen kan op verschillende manieren worden gedaan, afhankelijk van de specifieke vereisten en technologieën die worden gebruikt. Hier zijn enkele veelvoorkomende benaderingen voor het koppelen van een portaal met systemen:
Het specifieke proces en de benodigde technische stappen variëren afhankelijk van de gebruikte systemen, programmeertalen en technologieën. Het kan nodig zijn om de documentatie van de betreffende systemen te raadplegen of ontwikkelaars te raadplegen voor gedetailleerde instructies over het koppelen van het portaal met specifieke systemen.
Graag luisteren wij naar je wensen, denken met je mee en vertellen graag wat wij voor jullie kunnen betekenen. Bij IJsselvallei begint namelijk alles met een eerlijk en vrijblijvend advies!